lørdag 25. mai 2019

Den rette timing

 4 Mos 13:1Herren talte til Moses og sa: 2Send noen menn av sted for å utspeide Kana’ans land, som jeg nå vil gi Israels barn!

 


De fleste av oss kjenner historien. 10 av speiderne kom tilbake med en dårlig rapport, og de spredde sin tvil i leiren. Resultatet var at de ikke inntok landet. De måtte gå 40 år ekstra i ørkenen for sin vantro. De inntok landet 40 år senere. Det kunne da være fristende for noen å si at det var ikke den rette timingen den første gangen. Men sannheten var at Gud ville de skulle innta landet den gangen. Det står i dagens vers: ”som jeg NÅ vil gi Israels barn”. Gud var klar, men de var ikke klar. Gud ville, men de ville ikke.

 

Mange ganger når ting ikke skjer, er vi raske til å si at det ikke var den rette timingen. Underforstått at det ikke er den rette timingen for Gud. Selv om . det i noen tilfeller er riktig, tror jeg også at det er mange ting som ikke skjer fordi det ikke er den rette timing for oss. Gud er klar, men vi er ikke klar. Gud vil at vi skal innta løftene. At vi skal beseire fienden. Men vantro og mangel på overgivelse hindrer det som Gud er klar til å gjøre NÅ. Ikke om 40 år. Han har gitt oss nøklene. Han har gitt oss løftene. Han venter på at vi skal innta dem. Ved bønn. Ved faste. Ved utholdenhet og tro. La din bønn i dag være: Gud hjelp meg at jeg er klar når du er klar. Hjelp meg til å følge din timing, og ikke min egen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar